'מולד' מנסים לשסות את תושבי הדרום במתיישבי יו"ש

    יגאל דילמוני | צילום: פייסבוק No Comments on 'מולד' מנסים לשסות את תושבי הדרום במתיישבי יו"ש
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחת מסווה של מכון מחקר אובייקטיבי, ארגון "מולד" מציג שוב נתונים על השקעה עודפת ביהודה ושומרון מול יישובי עוטף עזה. בדיוק כמו מסמכים קודמים שלהם, גם הנוכחי מלא במניפולציות ונתונים מעוותים. לאחר בחינת הנתונים והתמונה הרחבה יותר, נראה שפעילי ארגון מולד לקחו על עצמם לייצר עימות בין תושבי ההתיישבות ביהודה ושומרון לבין תושבי הדרום, תוך שימוש בנתונים חלקיים ובהצגה מניפולטיבית של מטרות החטיבה להתיישבות. אין מדובר כאן בוויכוח ההיסטורי בין הימין לשמאל במדינת ישראל, ויכוח שראוי שיתקיים, אלא בניסיון של ארגון לייצר שנאה וללבות את תחושות הקיפוח גם כשהן לא קיימות.

    ועכשיו לעובדות:
    · כיצד מתנהלת החטיבה להתיישבות:
    החטיבה להתיישבות הוקמה על ידי ראש הממשלה לוי אשכול ז"ל על מנת לסייע לישובים מעבר לקו הירוק: בסיני, רמת הגולן, חבל עזה, יהודה, שומרון ובקעת הירדן. זו מטרת הקמתה. כל תקציבה של החטיבה נועד לפיתוח ההתיישבות באזורים אלו. בעשור האחרון החטיבה פועלת גם בנגב ובגליל כשתקציבה מתחלק 1/3 נגב 1/3 גליל ו- 1/3 יהודה ושומרון. בסיס התקציב של החטיבה שעומד על 58 מיליון ש"ח בשנה, מתחלק בדיוק על פי ההגדרה הזו[1]. החלוקה הפנימית של בסיס התקציב מבוצעת מדי שנה בכפוף להגדרת הצרכים שאותה מבצעת החטיבה ובכל שנה הניתוב הפנימי של הכספים בכל מחוז מבוצע על בסיס צרכי אותה שנה. הצגת נתונים השוואתית כביכול בין שתי מועצות במחוזות שונים אינה אלא מניפולציה שקרית כי כל אחד מהמחוזות: יו"ש, נגב וגליל מקבלים תקציב זהה לחלוטין.

    מה מולד מספר לכם?
    תקציבי עתק שתופחים משנה לשנה מועברים להתיישבות ביהודה ושומרון באמצעות החטיבה להתיישבות.

    האמת:
    ממשלת ישראל משתמשת בחטיבה להתיישבות גם כגוף ביצועי על מנת להוציא לפועל פרויקטים שונים. לדוגמא – פינוי שכונת האולפנה בבית אל שעליו החליט בג"צ. הפינוי הזה עלה עשרות מליוני ש"ח. את הביצוע הטילה הממשלה על החטיבה להתיישבות (כך על פי יו"ר החטיבה בראיון לגל"צ) ולשם כך תקצבה אותה בנפרד מעבר לבסיס התקציב. ארגון מולד בצורה מניפולטיבית הציג זאת כתקציב מיוחד עבור המועצה המקומית בית אל למרות שהכסף לא עבר למועצה אלא למימוש החלטת הפינוי והעתקת השכונה.

    חובה לפתח את הנגב והגליל:
    אנו מאמינים שחשוב מאוד לפתח ולסייע ליישובי הנגב והגליל, וזו משימה לאומית. לשם כך הוקם המשרד לפיתוח הנגב והגליל שתקציבו השנתי עומד על כ-136 מיליון ש"ח בשנה, סכום שמופנה כולו לאזורים אלו, מלבד תקציב החטיבה להתיישבות. בנוסף, רק בשבוע שעבר החליטה ממשלת ישראל על הקצאת מיליארד ורבע שקלים ליישובי עוטף עזה. בשנים האחרונות מדינת ישראל השקיעה (בצדק רב) במיגון תושבי עוטף עזה מעל למיליארד ש"ח. כל ההשקעות האלו נכונות וראויות. אולם כשלוקחים את הנתונים בחשבון מגלים שההשקעה בתושבי הנגב והגליל גדולה פי כמה משאר תושבי המדינה, כולל יישובי יהודה ושומרון.

    קצת מספרים:

    · בדיקה של נתוני הרשויות המוניציפאליות בשנת 2012 [2] מגלה תמונה שונה לחלוטין מזו המוצגת על ידי מולד: חלוקת סך ההוצאות של הרשויות וחלוקתם במספר התושבים מעלה את הנתונים הבאים: ההוצאה על תושב במועצה אזורית שומרון היא 10,000 ש"ח בשנה, בבנימין 8,300 ש"ח בשנה, בחוף אשקלון 11,100 ש"ח, בשדות נגב 14,600 ש"ח, בהר חברון 18,100 ש"ח, בהר נגב 22,800 ש"ח, ובתל אביב 12,000 ש"ח.
    · בתב"ר (תקציב בלתי רגיל) משקיעה הממשלה בכל תושב במועצה האזורית בנימין 960 ש"ח, בשומרון 1,600 ש"ח, בהר חברון 3,000 ש"ח, באשכול 4,700 ש"ח, בחוף אשקלון ובשדות נגב 2,200 ש"ח.

    האם באמת ישנה אפליה?

    · האם קיימת אפליה בין תושבי אשכול לתושבי חוף אשקלון? האם יש אפליה בין תושבי הר הנגב לתושבי השומרון? ממש לא. להתיישבות בפריפריה יש מאפיינים שונים וצרכים משתנים בהתאם לאזור. לדוגמא: בשנים האחרונות הצרכים הביטחוניים בהר חברון היו שונים מאזורים אחרים בארץ: הסעות תלמידים מוגנות ירי, התמודדות יום יומית עם טרור בדרכים, זריקות אבנים וניסיונות חטיפה ופיגועים וכד' הצריכו תקציבים שונים מאזורים אחרים.

    · תושבי יהודה שומרון ובקעת הירדן הם אזרחים שווי חובות – בתשלום המיסים (בניגוד לפרסומים אין שום הטבות), בשירות בצה"ל, בארנונה ועוד. אסור להפלות אותם בזכויות שכאמור מבוססות על הצרכים הספציפיים של כל אזור מדי שנה.

    · מאז ומתמיד ההשקעה בהתיישבות בפריפריה הייתה שונה מאזורים אחרים, כך פעלו ממשלות ישראל, וכך יש להמשיך לפעול בנגב, בגליל וביהודה ושומרון.

    צביעות:
    · נקודה מעניינת, שראויה לציון בשולי הדברים: בתחקיר שפרסם, יוצא ארגון מולד נגד "תקצוב גורמים שמעודדים פעולות נגד חיילי צה"ל ותומכים בגלוי בסירוב פקודה". חלק מראשי ומחברי ארגון מולד קוראים בגלוי לסירוב פקודה ועל פי פרסומים שונים הם משתתפים בהפגנות אלימות נגד כוחות הביטחון בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים. על פי פרסומים, יו"ר מולד, אבנר ענבר, סירב לשרת בצה"ל והצהיר על כך בחתימה ואף נכלא על כך[3]. אסף שרון חבר במולד חתם על מכתב סירוב פקודה ונעצר בהתפרעות אלימה כנגד כוחות הביטחון[4], ואלה רק שתי דוגמאות. אלה לא האנשים שאתם רוצים לקבל מהם את הנתונים.



    0 תגובות